Over Natasja Slager

Als ondernemer ben je het meest succesvol als je doet wat letterlijk in je dna zit, en zo dicht mogelijk bij jezelf. Toen ik 7 jaar was verkocht ik huis aan huis tekeningetjes en zelfgemaakte puzzeltjes voor 10 cent. Toen ik 15 was wist ik dat ik later een reclamebureau wilde beginnen. Na een aantal waardevolle omwegen ben ik al sinds 2005 ondernemend vormgever! 

Positief

Een opvallende kant van mij is mijn positieve levensinstelling. Niet gerelateerd aan een religie of filosofie, maar vanuit de behoefte om altijd het beste van alles te maken, wat er ook gebeurt. Niet zinloos treuren om wat er mis gaat, maar problemen gebruiken om verder te komen. Dit vraagt vaak om creatieve en vindingrijke oplossingen en laat dat nu net helemaal mijn ding zijn! Deze levensinstelling en vaardigheden integreer ik in mijn werk, en dat geeft mij een bruisende, blije energie. Ik streef ernaar daar ook anderen mee te inspireren.

Creatief

Wat betekent creativiteit voor mij? Het is meer dan een specifieke vaardigheid of een kunstje. Het is het creëeren van iets totaal nieuw, een nieuwe visie, een andere manier van denken. Het kan ook iets kleins zijn, een oplossing voor een ongemakje. Saaie dingen leuker maken, of moeilijke dingen gemakkelijker. Mijn creativiteit staat altijd aan, of ik nu een maaltijd in elkaar draai, converseer, of iets ontwerp voor een project.

Veelzijdig

Zonder mijn notitieboekje of voicememo ga ik niet op pad. Als er een goed idee door mijn hoofd flitst wil ik dat direct vastleggen, waar ik ook ben. De beste ideeën komen als je je actief ontspant, niet als je er geforceerd op gaat zitten ‘broeden’. Mijn vak geeft mij de ruimte om de hele dag bezig te zijn met het uitwerken van ideeën en plannetjes, voor mijn eigen business en voor die van anderen!

Praktisch

Positief, creatief, denk niet dat ik een zweverig type ben! Voor mij is het niet creëeren om het creëeren maar om een praktisch doel te bereiken zoals winst, communicatie, gemak, inzicht. Creatieve ideeën bruikbaar maken draagt voor mij juist bij aan de uitdaging. Plak met ducttape een banaan op de muur met een filosofisch verhaaltje erbij en je bent kunstenaar. Creatief-commercieel denken, ondernemer zijn, en mij in mijn klanten verplaatsen past meer bij mij.