Hoe gaat Mediabureautje voor je aan de slag? 

1

Voor nieuwe concepten beginnen we met een inspiratiesessie. Hiermee maken we de vraag- en doelstelling positief. 

 2

Als iedereen enthousiast is, gaan we de ideeën vormgeven. Naar keuze maken we eerst 'oldscool' concepten, zie hieronder!

 3

Na goedkeuring van de concepten wordt het geheel tot alle benodigde vormen van media omgegoten, en desgewenst gepromoot.

 4

Indien nodig kan op termijn nog een inspiratiesessie worden geboekt om eventuele nieuwe struikelblokken positief te benaderen!

Hebben jullie al een geweldig en positief concept en voornamelijk vormgeving nodig? Uiteraard verzorgt Mediabureautje dit ook. Kijk hier wat Mediabureautje allemaal doet of neem contact op.

Offline concepten 

Veel mediavormgevers ontwerpen op een beeldscherm, al vanaf het eerste concept, of na een kort schetsje. De wereld in het beeldscherm lijkt oneindig en super efficiënt. Toch is het in weze maar een vierkantje, bestuurd door een muis en toetsenbord of digitale pen. 
Veel creatief-visueel ingestelde mensen hebben behoefte aan tactiele prikkels en ‘real life’ 3D-beelden, maar door de verlokking van de digitale wereld worden creatieve motorische vaardigheden ondergeschikt. Uiteindelijk kan dit leiden tot een terugkerend gevoel van leegte, en gebrek aan echte vernieuwende creativiteit. De neiging bestaat dan namelijk als snel om te kopiëren wat je elke dag op je schermpje voorbij ziet komen, al dan niet onbewust.

Mediabureautje maakt uiteraard ook veelvuldig gebruik van beeldschermen en designsoftware. Door daarnaast offline te ontdekken en te experimenteren met materialen, fotografie en objecten, ontstaat er een nieuwe dimensie van mogelijkheden. 

Nadat de ideeën offline zijn vormgegeven, kan alles digitaal worden uitgewerkt. Praktische oplossingen moeten daar soms aan worden toegevoegd, zoveel mogelijk zonder de oorsprong te verliezen. De werkstukken voor de eerste concepten kunnen desgewenst worden ingelijst. Een mooie galerij met het verhaal van de totstandkoming van je campagne!

“De geur en het geluid van papier en het knoeien met inkt of verf prikkelt mijn brein en boort zo weer nieuwe bronnen van creativiteit aan. Knippen, plakken, scheuren en chaos creeën brengt mij terug naar de kern, naar mijn eigen unieke stijl. Ook maak ik foto’s en filmpjes om de wereld buiten het beeldscherm te herontdekken. Mijn lichaam wilt bewegen, dingen ervaren, proeven, ruiken. Als ik dat gericht doe vanuit de vraagstelling van de opdrachtgever doorbreek ik mijn eigen conditioneringen en kan ik beter buiten mijn referentiekader te denken. Ik kom dan op ideeën die ik vanachter een beeldscherm niet zou hebben.”
- Natasja Slager-